lördag

vaknade runt 2 eller ja va vaken innan
men då bestämmde jag mig för att stiga upp.
sen slappade jag på soffan. var ändå lite seg efter
gårdagen hos claes med massa öl! hade faktikt kul:)
jaa sen klädde jag på mig osv.
sen började fixandes för middagen.
vi skulle ha riktig lyx middag hemma var det bestämmt.
med varmrätt och eferrätt
varmrätt: beef wellington. alltså oxfile som är bakad i smördeg
och en potatiskaka med potatis getost och persilja och basilika och en gnutta vitlök.
plus en sås som pappa hade fryst in sen han hade gjort oxrullader.

efterrätt: en parfait, eller hur det du stavas. ungefär som glass. fast inte riktigt.
det var krossade mariane godisar i. dom som är vit med chokladmint innuti?
ja det blandade man runt med smeten som var gjord av grädde lite ägg florsocker osv.
sen till det när den hade stått i frysen i någon timme i serveringsskålar, det blev
choklad som först var smält som hade fått stela i olka former och ja lite roligt att sticka ner,
plus jordgubbar som legat i socker...
fy tusan vilken brakmiddag! god var det. synd att ja inte tog några kort...

ja sen duschade jag och drog till hellman. vi kollade bara på tv och chilla.
han hade gjort jätte mysigt hemma. sen skulle han skjutsa nå folk och jag drog ut och surra.
sen blev de hemgång nu sitter man vid datorn. eller snarare ligger med den i sängen på magen haha
nu ska jag sova för klockan är snart 3 så godnatt!

p.s måste säga att mitt liv verkar oerhört intressant och omtalat:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback